Blog Prost…

…Jurnalul filosofului prost

Pace inainte de razboi

O noua saptamana. O noua saptamana care va aduce lucruri noi ca doar de aia e noua. In fine sa trecem la subiect.

Lucrurile pe la mine pe la scoala s’au cam schmbat, cel putin dupa intamplarea asta s’au cam schimbat lucrurile in cercu’ prin care stateam eu la scoala. De aia eu aici is ca Elvetia, adica neutru, adica nu tin cu nimeni. Plus ca eu in situatia asta is si pacifist ca nu imi place sa’i vad pe cunoscutii mei cum se bat.

Ce se intampla de fapt? Incepe razboi. Mare razboi mare. Cauza nu e nici atentatu’ de la Sarajevo, nici invadarea Poloniei de catre trupele Hitleriste. Cauza e o femeie, sau nu, nu e chiar o femeie cauza ( hai sa nu fiu misogin). Cauza e un gest facut de un tip unei fete care il avea pe aproape pe protector ( a.k.a. gagiu, prieten, iubit de’astea). Si cam asta e intriga. Dupa acest gest prietenu’ colegei mele considera ca ii este invadat spatiul vital si  lanseaza o declaratie scurta de razboi colegului meu ( ala cu gestu) si de aici incepe totul. Colegu’ afectat de aceasta declaratie deloc prietenoasa imediat isi anunta spatele ( nu dosu’, spatele adica aia pe care se bazeaza). Si treaba decurge cam asa, dupa ce asta care tre’ sa se apere(adica colegu meu) isi gaseste aliatii (alti colegi), intr’un timp de aproximativ o ora jumatate se formeaza trupe, fronturi, tot. Si care ar fi taberele? Mi se pare logic sa fie 2 :

  1. Invadatoru’ plus aliatii – colegu’ meu, care a invadat spatiu vital al celuilalt, are ca aliat principal un coleg care o sa’l numesc Germania. Dupa parerea mea Germania abia astepta o astfel de oportunitate de razboi, pentru a’si rezolva niste conflicte diplomatice in care este implicata si Elvetia (adica eu). Ei bine Germania incepe sa de’a telefoane, sa caute si mai multi aliati si de aici se ajunge la cunostinte, neamuri si chestii de’astea.
  2. De celalta parte avem pe aia care se distreaza de minune. Ai putea sa le spui… nu stiu cum ai putea sa le spui ca sa pastrez tema. Ei fac galagie se bucura ca” haha azi cica e bataie.” De partea asta il gasim pe prietenu’ la colega mea si colegi de’ai lui si inca alte parti care se baga in seama. Astia se aseaza d’inainte pe front, pregatesc terenu ( curtea scolii ), isi aseaza trupele si asteapta (nu chiar cu armele ridicate) sa iasa Invadatoru’ plus Germania si restu.

Si de aici incepe distractia. Eu ies mai devreme, ca eu vreau sa vad ce sa intampla, cum sta situatia pe front, vreau sa ma bag in seama eventual ca sa nu fie vreo bataie ( ca v’am zis eu is ala pacifist). Ma declar de la inceput neutru’ ca sa nu fiu victima colaterala. Apar si colegii mei. O mana de oameni ii ia repede in primire ca sa ii intrebe ( nu de sanatate) care e problema. In timpu’ asta prietenu’ la colega mea sta cu protejata lui de’oparte, incruntat, si asteapta  sa vada daca trebuie sa ridice armele. Nu dureaza mult si  Germania si cu celalat coleg satuli sa stea devorba cu cine nu trebuia  vin sa ii ceara socoteala. Se inchide imediat un cerc si se discuta. Eu privesc de pe margine impreuna cu alti neutri, in timp ce niste pacifisti ceva mai activi ca mine se duc si rezolva situatia. Condusi de mesaju „We don’t need no more trouble„, din razboi totul ajunge la o conferinta de pace incheiata cu o strangere de mana intre prietenu’ lu colega si colegu’ meu invadator.

Si acu’ un fel de concluzii. Imediat s’au adunat oameni, imediat au inceput sa se faca pariuri si pronosticuri, da’ nu s’a batut nimeni. Pai vere, in urma cu ani, cand eram eu mai copchil, lumea chiar se batea, nu statea sa isi cheme rudele sa se uite. Isi dadeau 2, 3, 4 scurte si gata distractia. Toate astea durau aprox. 20 de minute. Nu, in ziua de azi se sta cu orele pana se cheama „baietii” si dupa ce nu se bate nimeni tot se musca de cur unii pe altii poate poate se bate careva pana la urma. Se pare ca mesajele astea de nonviolenta isi fac oarecum efectu’. Doar ca inainte nu se sarea la bataie cum se sare acu’, acu’ toti sunt smardoi, toti au „spate” toti sunt „bazati”. Smardoiala asta de liceu mi se pare o dovada de imaturitate, se pare ca „barbatia” unora simte nevoia sa se afirme mai mult decat este nevoie, se pare ca inca sunt probleme cauzate de hormoni. Nasol de voi baieti, nasol. 🙂

17 răspunsuri la „Pace inainte de razboi

  1. Alina Octombrie 26, 2009 la 19:12

    „Masculi feroce”. amuzant si trist in acelasi timp.

  2. Cornel Octombrie 26, 2009 la 19:12

    Ce cretiiiiin :)))))))))

  3. Alex Octombrie 26, 2009 la 19:21

    @ Alina
    pt mine e doar amuzant 😀

  4. Irina Octombrie 26, 2009 la 19:33

    Sunt total de acord cu tine! Pe bune, asta e cel mai penibil mod de a ameninta o persoana, nu dovedesti ca esti tare daca iti chemi toate neamurile, cartierul, gradina zoologica in cazul asta si etc. E cam trist sa treci prin experiente de genul asta. Problema e ca nu stiu daca a durat 5 minute conflictul si deja a aflat toata scoala… telefoane peste telefoane sa vina turmele, nu? Asta asteapta toata scoala, sa izbucneasca o bataie ca e distractiv, cel putin daca se bat doua persoane si nu o mie. Asa aratam noi cat suntem de tari: ne aducem pochemoanele si vedem care pe care.

    A da siiiii Alex „watch your back” :))

  5. Alina Octombrie 26, 2009 la 19:40

    E trist ca nici bataile nu mai sunt cum erau odata :)))

  6. Irina Octombrie 26, 2009 la 20:22

    A si apropo! ai o imaginatie foarte bogata, ceea ce e bine.
    „Cauza e o femeie, sau nu, nu e chiar o femeie cauza ( hai sa nu fiu misogin).” cel putin te-ai corectat :))

  7. Alex Octombrie 26, 2009 la 21:11

    @Irina
    Buna asta cu pochemoanele.
    E chestie generala in conflitele baietilor, sa se certe pt fete :))

  8. Alex Octombrie 26, 2009 la 21:17

    @ Alina
    Intr’un fel da :-??

  9. Irina Octombrie 26, 2009 la 21:25

    Pai fetelor (cel putin unora) li se pare de prost gust, imatur, prostesc sa vada astfel de conflicte. Stii cum e „nu spalam rufele murdare cu toata lumea”. Astfel de probleme se rezolva in particular, discutand cu calm, fara batai, injuraturi, tipete si alte manifestari ciudate. Ii excludem pe cei batuti in cap care abia asteapta sa vada o bataie ca sa aiba motiv de barfa timp de saptamana. Si o spun pentru ca sunt fata si pentru inca alte o mie de motive. :d

  10. Cornel Octombrie 26, 2009 la 21:42

    Nu-i frumos aşa…

  11. Alex Octombrie 26, 2009 la 21:42

    @ Irina
    Te dezlantui :))…
    de asta nu ma bat eu de felu meu 😀 :)…

  12. Irina Octombrie 26, 2009 la 21:43

    Ai o bila alba :))

  13. Alina Octombrie 26, 2009 la 21:59

    Mai sunt si fete care iubesc sa se bata in plina strada.

  14. Alex Octombrie 26, 2009 la 22:35

    @ Alina
    nu stiu cat de „fete” sunt.

  15. LuCi Octombrie 26, 2009 la 22:51

    ok..daca tot s-a adunat lume pe aici care a vazut conflictul…si poate ca nu le-a placut(sper ca mai sunt si persoane care nu iubesc bataia), eu imi cer scuze..fata de voi, de colegii vostri si fata de cei implicati…oricum raman la ideea ca nu au procedat corect(ma refer la cei de pe partea cealalata a podului) care s-au adunat frate sa ma bata…ca acum cu vorba buna nu mai merge..oricand sunt dispus la vorba(zic asta pt ca aud vorbe cum ca vai nu ma mai ating de irina ca vezi doamne…)chiar nu..nu ma deranjeaza asta..ma deranjeaza faptul ca unii nu-si recunosc vina..iar altii se baga total AIUREA ca sa-si rezolve propriile conflicte, nu ale „tovarasului”…alex stii la ce ma refer…inca o data imi cer scuze…si sa auzim de bine..salut

  16. Alex Octombrie 26, 2009 la 23:05

    @ Luci & Irina
    Acu’ blogu’ meu e un loc unde discutam si is curios daca au sa ia discutiile astea ca un complot( sau chestii de’astea) . De gresit s’a gresit din partea tuturor intr’o anumita masura. Asa cum am zis eu sunt Elvetia 😀 si nu tin partea nimanui, asta tocmai pt a evita conflictele:d. E foarte bine ca iti cer scuze, sper ca pacea sa ramana pace si sa nu se mai de’a nimeni in spectacol. Si mai ales sa nu o mai de’a nimeni in „famiglia”, pt ca suntem la scoala nu in sicilia, america sau mai stiu eu p unde 😀

  17. LuCi Octombrie 26, 2009 la 23:12

    @Alex
    De acord cu tine…insa vezi tu..unii nu prea inteleg treaba asta…eu mi-am dat seama ca am o parte din vina..insa cum am zis mai sus, sunt unii care totusi cred ca ei au procedat corect,ca ei sunt ingerasi,ca ei sunt sfintisori…le zic sa mai mediteze putin si sa se mai gandeasca…acum depinde cum iau ei toata vorbaria de aici, pur si simplu ca pe o discutie care sa amelioreze situatia sau ca pe altceva, stiu eu..si-ti spun ce mentalitate au unii, pe care ii poti mirosi daca te apropii de ei: „ia uite fraieru o sa in prieteni acum…si-a invatat lectia…i-am facut-o”…sa ma corectati daca am zis ceva gresit..O seara placuta

Lasă un răspuns

