Blog Prost…

…Jurnalul filosofului prost

Ahoooooooo, ahoooooooo…

Foaie verde de mărar

Bună seara gospodari,

Gospodari şi gospodine

Şi voi domnşsoare fine.

Ei cam aşa incepe o urătură veche, lungă, care o mai auzeam la tata când eram mai mic. Păi da, când eram mic, pentru că acum nu mai auzi prea multe urături frumoase, care să stai sa le asculti şi să iţi facă plăcere. Acu’ deschizi uşa, auzi „Aho Aho” te intorci, „Hăi Hăi” şi aşteaptă copilu’ să ii dai banii. Nu prea inteleg copii din ziua de azi, de fapt ii inteleg, e vorba de bani, părinţii au şi ei partea lor de vina, doar că pur şi simplu se pierd valorile astea tradiţionale, vin copii iţi turuie în juma’ de minut ceva la uşa şi aşteaptă să primească BANI! Sigur că şi eu, când eram mai mic, mă gândeam că de sarbatori o să fac şi eu un ban, doar că, pur şi simplu’ era alt spirit, când mă duceam la colindat, cântam o colindă frumoasă pe care la rându’ meu mă chinuiam să o cânt frumos. La fel şi cu uratu’, aveam in cărţi urături, pe care le citeam, le invătam şi când era timpu’ le uram. Nu veneam nici cu colindă/urătură care să plictisească omu’ la uşă, da’ nici să nu işi dea seama când a inceput şi când s’a terminat. La naiba şi cu generaţia internetului, că nu sunt în stare să caute o urătură mai originală pe net, da’ bine că ştiu hi5 şi alte prostii.

Ei bine cam de’asta au murit sărbătorile, pentru că cei care merg cu colinda/uratu’ nu au nici un pic de dăruire, sau de bucurie, lălăie ceva cu speranta că vor caştiga un ban cinstit şi pleacă mai departe. Păi după aşa ceva nu are rost să ne plângem că nu mai simţim farmecu’ sărbătorilor.

Mai e ceva, trebuie să recunosc că aş ii respect pe puştanii (majoritatea de o varsta cu mine, +/- 1-2 ani) care fac trupe, se imbraca in tot felu’ de costume, şi se duc cu capra, ursu’ etc. Tot pentru bani se duc, nu pot sa zic că se duc de dragul tradiţiei şi al datinilor, da’ măcar invaţă nişte roluri, se chinuie să işi facă costume, fac repetiţii ş.a.m.d. Un lucru care merită apreciat, in locu’ copiilor impimşi de la spate de părinţi să se ducă să lălăie ceva ca să câştige un ban cinstit.

La ureche clopoţei, la picioare zurgălăi, opriţi plugu’ măi: Hăăăăăăăăăiiii, Hăăăăăăăăăăăăăăăăiiiiiiiiiii!

La anu şi La mulţi ani!

2 răspunsuri la „Ahoooooooo, ahoooooooo…

  1. bionicnews Ianuarie 3, 2010 la 19:33

    asta-i uratura care am facut-o anu trecut cu banda :D, era ceva de genu:

    Foaie verde rara marar,
    Buna seara gospodari
    Gospodari si gospodine
    Si voi domnisoare fine.
    Dati-va pe langa mine
    sa va zic ceva de bine
    ca-i de bine ca-i de rau
    a venit si anu nou
    anu nou cu bucurie
    a venit sf. vasile.

    VFoaie verde de mohor
    m-a pus naiba sa ma-nsor
    c-o tiganca din Humor
    cu o sluta si-o urata
    nu stie sa faca o turta
    cand ii zic sa mulga vaca
    ea nebuna mulgea scroafa
    cand ii zic sa mulga-n oala
    ea nebuna mulgea-n poala
    si-am batut-o asta seara
    de facea ca trenun-gara
    si-am trimis-o la parinti
    fara bani si fara dinti.

    eu eram tiganu , si mai era mai mult dar nu vad tastele ca-i intuneric 🙂

  2. Alex Ianuarie 3, 2010 la 19:52

    @Bionicnews Haha imi place :)). Am mai auzit fragmente si in alte uraturi 🙂

Lasă un răspuns

