Blog Prost…

…Jurnalul filosofului prost

Despre „profi”

Avand in vedere ca sunt licean, este oarecum logic sa am ceva cu unii profesor, da’ cu unii, pentru ca sunt si profesori care ii cred „de treaba” cum s’ar zice 😀 si pe care ii respect cu adevarat :D.

In mare parte problema dintre elevi si profesori se bazeaza pe comunicare, de fapt lipsa de comunicare. Majoritatea profesorilor sunt in „circulatie” de pe timpu’ lu „ceasca”. Inteleg ca unora le este greu sa se obisnuiasca cu noua generatie, numai ca pur si simplu ar trebui sa faca un efort. Ideea este sa iti cunosti elevul sa stii ce sa ii faci ca sa il motivezi sa invete, sa fie atent sau cel putin sa nu doarma cu capu’ pe banca, sa vina la ore, etc. Atata timp cat tu esti un bulangiu, care da teme ca un nebun, e logic ca, elevii nu se pot conforma. Regulile sunt facute ca sa fie incalcate. Cu cat regulile sunt mai stricte, cu atat sunt mai multi care calca stramb. E logic ca daca tu imi dai sa fac in 3 zile catamai eseul plus 1000 de exercitii ( aici exagerez ca sa accentuez, sper ca e evident), multi elevi ( mai ales la liceu ) vor chiuli pe motiv ca nu s’au pregatit, sau vor veni nepregatiti. Ca profesor, daca nu te gandesti la elev, atunci vei plange ca sunt elevi indisciplinati, care nu te lasa sa iti faci ora. E o chestie de respect, atata timp cat tu nu respecti elevul, nu ar trebui sa speri ca vei fi respectat de elevi( sa nu prind pe cineva sa spuna ca profesorii trebuie respectati pentru ca ” au facut o facultate si incearca sa ma invete pe mine ceva”. Degeaba daca nu ma invata cum trebuie). Nu, profesorii nu trebuie respectati pentru simplul fapt ca exista, ei trebuie respectati pentru modul in care predau si se comporta cu elevii. De aceea sunt elevi care plang dupa unii profesori ( va voi soca pe unii spunand ca am varsat si eu niste lacrimi pentru un profesor in urma cu cativa ani), pentru ca acei profesori au stiut sa asculte si sa invete acel elev ce trebuie si cum trebuie. De aceea sunt profesori care se uita cu o oarecare invidie la acesti profesori, pentru ca sunt niste profi, pardon prosti, care nu stiu sa se apropie de elevi. Pai tu cand ii spui elevului ” nu ma intereseaza ca mai ai si la alte materii de invatat” si ii dai o tema care sa o tina minte pana ce termina semestru pai atunci sa nu ai pretentii de la el sa se comporte frumos la ora.

Inca ceva, sunt profesori carora, daca nu stiti, le este lene sa isi faca treaba. Pentru cei care nu inteleg sunt profesorii care le cer elevilor sa conspecteze lectiile din manuale. Ei aici eu ma intreb, „tu de ce mortii ma’ti mai esti profesor? ” (scuzati limbaju) pai atata timp cat tu imi spui mie sa invat singur, din manual si sa imi iau notite, tu de ce mai esti platit? Ca sa dai teste si sa asculti? Da, da’ pe langa asta esentialu’ este sa predai elevului si dupa aia sa il evaluezi. Daca cineva crede ca gresesc sa imi zica. Logica imi zice ca, daca am conspecta de fiecare data, atunci de ce am mai avea nevoie de profesori? Stam acasa, citim si ne luam notite si venim la scoala odata pe luna ca sa ne evaluam.

As putea sa mai vorbesc si de profesorii care au „elevi favoriti” si elevi pe care au pata pusa. Eu am fost in ambele situatii si nu mi s’a parut chiar atat de misto. Sunt si avantaje si desavantaje. Normal ar fi ca in fata profesorului fiecare elev sa aiba sanse egale la fel ca si in fata lui Dumnezeu ( sa nu credeti ca vreau sa divinizez vreun profesor prin fraza asta).

Pe langa ce am spus mai sus, vreau sa subliniez ca nu atac prin cuvintele mele profesorii exigenti, care pun note mici, etc. E o diferenta intre un profesor exigent si unu’ prost si bulangiu. Alta e sa predai foarte bine, sa faci exercitii multe si sa evaluezi elevul „la sange” si alta este sa predai prost si sa ceri mult.

Scriu acest post si din perspectiva elevului problema si din cea a elevului eminent. Sistemul de invatamant din Romania sufera nu doar din pricina programei scolare, sau a examenelor. Sufera si la capitolul personal, in special profesori.

Scriu acest post pentru ca m’am cam saturat de profi care se cred in centrul scolii, care cred, repet, ca materia lor este total necesara in viata unui om, care cred ca elevul din fata lor e un „cacat cu ochi” sau carora le place la nebunie sa se asculte pe sine. Sunt chestii pe care probabil la varsta mea nu le inteleg cum ar trebui, sau nu vreau pentru ca mi se pare absurd.

P.S. Sunt sigur ca nu sunt singurul cu o astfel de parere.

18 răspunsuri la „Despre „profi”

  1. claudiaaa Ianuarie 15, 2010 la 16:36

    Hmm. Tot ce ai scris aici este adevarat ! Multi vor incerca sa spuna ca nu e asa , dar se mint pe ei . In fiecare liceu este la fel . 😉 Sincer.. problema cea mai mare , din punctul meu de vedere este cea a elevilor ”favorizati” ; ) . Stiu ca nu se poate face nimic , chiar daca se vorbeste cu profesorul eventual profesorii .Daca incerci sa vorbesti cu un profesor sa-i spui de acea ”problema” a elevilor ”favorizati” ei vor deveni mult mai exigenti , si daca ai ”norocul ” vei fi ascultat in fiecare ora . Fiecare are parerea lui , chiar daca nu e tot timpul asa cum vrem! ;*;*

  2. Alex Ianuarie 15, 2010 la 16:42

    @ Claudiaaa
    In cazu’ asta e si vina elevilor favorizati. Intr’o masura mai mica da’ au si ei o vina. Eu unul nu m’am simtit chiar total ok cand am fost favorizat, e o lama cu 2 taisuri: pe de’o parte te simti bine, pe alta nu.

  3. Rox Ianuarie 15, 2010 la 17:05

    de acord cu Claudia. eu am ghinion… de multe ori am fost neindreptatita, insa n-am avut ce sa fac. stiti ca este si vorba aia „decat dreptate mai bine pace”

  4. Rox Ianuarie 15, 2010 la 17:09

    cel mai tare ma enerveaza cei care se dau pe langa profesori, care le intra pe sub piele, elevi care vor lua note mai bune nu datorita cunostintelor lor (pupin***isti :D)

  5. Alex Ianuarie 15, 2010 la 17:20

    @ Rox
    Sunt mai multe feluri prin care sa intri profesorilor pe sub piele. Sunt elevi intelegenti si dezghetati care sunt un fel de prieteni cu profesorii si sunt „pupi***isti” care fac de toate numa’ sa fie favorizati.

  6. Rox Ianuarie 15, 2010 la 17:30

    tot favorizat este acel elev. notele trebuie sa fie luate pe merit indiferent de relatia cu profesorul

  7. GvS Ianuarie 15, 2010 la 17:48

    pula in mama lor de profi.. totzi is la fel.. :)) nu ma crezi..? uite k eu cred k trek numa la geografie la restu ba.. :))

  8. Vlad Ianuarie 15, 2010 la 17:50

    Asa a fost tot timpul dar totusi parca anu’ asta a fost mult prea aiurea, majoritatea profilor sunt mai aiurea.. nu stiu… dupa cum observi toata clasa „o suge puternic” la cel putin 2-3 materii.

    Noi sa fim sanatosi :))

    /Pace

  9. Alex Ianuarie 15, 2010 la 17:54

    @ GvS tu cre’ca esti un caz special. :)) Fara suparare ;).

  10. Bombonyk Ianuarie 15, 2010 la 18:45

    DA…problema cu elevii favorizati e destul de mare…asta fiindca nici elevii nu vor sa recunoasca ca sunt favorizati. Si acum….la faza cu GvS…pai nu conteaza cat trece elevul pe la scoala..atata timp cat el stie cand il asculti…eu zic ca e ok..nu trebuie sa te razbuni pe elev ca are absent la ora ta. Macar a invatat ceea ce ai predat tu la ora. :-??. Asta e parerea mea..

  11. Alex Ianuarie 15, 2010 la 18:49

    @ bombonyk
    A da, daca vine la scoala si stie, e perfect si admirabil :D. E stupid sa te razbuni pe un elev in general, nu conteaza din ce motiv.

  12. judy Ianuarie 15, 2010 la 19:07

    rox, cred ca ai vrut sa zici nedreptatita, nu neindreptatita :)):D.
    on topic: si eu am destui profesori care vor sa-si impuna respectul cu forta, exact prin acea atitudine de „tu esti un cacat cu ochi”, cum ai spus si tu . ei chiar nu inteleg ca asa nu vor reusi decat sa obtina cel mult liniste la ora. elevii ii vor dispretui si injura oricum pe la spate 🙂

  13. Alex Ianuarie 15, 2010 la 20:56

    @judy
    „elevii ii vor dispretui si injura oricum pe la spate ”
    sau chiar pe fata 🙂

  14. Rox Ianuarie 15, 2010 la 21:01

    mdaa, nush cum de am scris asa:D. am mai facut cateva greseli dar cred c-ai inteles ce am vrut sa spun:)

  15. Alex Ianuarie 15, 2010 la 21:04

    @ Rox
    Cu totii am inteles:))

  16. Rox Ianuarie 15, 2010 la 21:15

    ma bucur 🙂

  17. Dragos Ianuarie 15, 2010 la 23:16

    Cum ziceai si tu , nu esti singurul cu parerea asta , cam toti ne-am saturat sa venim la scoala si sa bage un prof frica in noi. si cu ce? cu un cacat de catalog care totusi ne determina noua viitorul , intr-o mare masura. cum ziceai si tu , nu merita respectul nostru atata timp cat nici ei nu ne respecta . evident nu cere nici un elev ca profesorul sa i se inchine sau…stiu eu …sa se plece in fata noastra , dar macar sa ne raspunda cu aceasi moneda , in limitele statutului nostru social , la respectul cu care ii tratam. Chestia cu favorizatu elevilor…sunt satul de asta , nu exista profesor care sa nu favorizeze intr-o oarecare masura aumiti elevi , chiar daca acesta nu recunoaste asta..mai rau e ca unii profesori nu inteleg ca un elev se poate schimba…si odata ce li sa pus pata pe un anume elev…apoi asa ramene , nu le mai schimba nimeni si nimic parerea. in fine , nu pot sa neg faptul ca exista profesori cumsecade…care stiu sa te motiveze , vorba ta , sa te faca sa inveti , sa faca materia lor sa fie placuta..ora lor sa fie placuta….mai exista si profi de astia , cam rar ce-i drept dar….na…si mama e profesor …trebuia sa zic si ceva dragut despre ei:))..
    cam atat am de zis…pace

  18. Ion Mardare Octombrie 24, 2011 la 15:22

    mda eu am o profesoara de istorie care e tare proasta.Nu stiu cum a ajuns profesoara,lectiile ei sint un haos fiecare face ce vrea vrei asculti nu vrei stai. Libertate ba unii chiar fumau la lectie si profa nu zicea nimik.si cind in clasa este zarva ea are obiceiul de a pune note de 2. Dupa mintea ei asta e o metoda de a ne calma si drept ca are efect dar ne influenteaza media negativ.chiar azi mia pus 2 pentru ca nu am facut conspect in caiet.(dar de obicei sint un elev care asculta la lectii si imi pregatesc tot timpul temele)Mi s-a pus pata pe profa asta ca imi vine sai f**t una si am motive intemeiate deoarece dupa punctul ei de vedere fetele sint mai presus ca baietii si din aceasta cauza ele sint mai favorizate.ce credeti are profesorul dreptul de a pune nota 2 pentru ca nu am facut conspect la lectie??

Lasă un răspuns

