Blog Prost…

…Jurnalul filosofului prost

Tupeu

Nu am înţeles niciodată oamenii care nu au puţin tupeu. Nu că eu aş avea peste măsură, doar că pur şi simplu sunt unii oameni cărora le este ruşine să deranjeze pe cineva chiar dacă au ei un interes personal, sunt unii care pun tot timpu’ în faţa intereselor nişte consecinţe. Există oameni care nu au curaj să deschidă gura, să îşi spună o părere, oameni care chiar şi atunci când au dreptate preferă să tacă.

Sunt genu’ de om care se simte mai bine când nu tace. Dacă am ceva de spus caut să spun, chiar dacă ştiu ca faptele mele vor avea repercusiuni mai mult sau mai puţin fericite. Într’adevăr sunt momente când pur şi simplu nu îndrăznesc să fac sau să spun ceva. Ei bine în momentele alea mă simt ca un vegetarian care din greseală a măncat carne.

Ce cred eu despre tupeu? Deşi unii spun că îţi trebuie curaj ca să îţi recunoşti defectele, eu cred de asemenea că îţi trebuie curaj în a’ţi recunoaşte calitaţile. De cele mai multe ori oamenii sunt de partea celor modeşti care mereu se subapreciază, care nu işi reconosc calitaţile, deşi sunt conştiente de ele. În ziua de azi, dacă îţi recunoşti calităţile eşti catalogat arogant, snob, etc.  În fond, tupeul este îndrăzneala de a înfrunta sistemul, lumea, etc. De ce să nu avem tupeu să contrazicem un profesor atunci când ştim că avem dreptate ? De ce să nu îi reproşam şefului ceva atunci când greşeşte? Pentru nişte prostii de consecinţe? Întrebarea ar fi, ne’am putea consola pe noi inşine atunci când nu spunem ceva ce vrem să spunem doar ca nu avem tupeu?

În ciuda celorlalte, mulţi spun că este greu să îţi ascunzi sentimentele, da’ sigur nu v’aţi întrebat vreodată cat de greu este să ţi le exprimi? Să luăm un exemplu. Să zicem că stiţi o persoană pe care o admiraţi. Aţi avea tupeul să îi spuneţi ca o admiraţi? Un pur şi simplu ” Eu te admir şi te respect pentru ceea ce faci!” Sunt mulţi cărora le este greu să îşi exprime sentimentele pentru simplul fapt că nu au destulă îndrăzneală ca să facă asta. Multora le este greu să îşi exprime şi ura sau dispreţul faţa de cineva şi astfel se ascund după tot felul de fapte care nu merită laudă.

În România mulţi nu au tupeul de a se exprima şi de aceea ne ducem în jos. Eu unul m’am săturat să tot vad cum toţi o sug de la alţii, cum se conduc dupa „Capul plecat, sabia nu’l taie” şi toţi se ascund după pereţi falşi.

Ce’ar fi să spunem pe faţa ceea ce avem de spus?

5 răspunsuri la „Tupeu

  1. Cornel ianuarie 28, 2010 la 21:56

    Faci confuzii.
    Daca imi este rusine sa deranjez pe cineva pentru un interes personal nu inseamna ca nu am tupeu. Inseamna ca sunt prea simtit. Iar de cele mai multe ori oamenii care au dreptate si prefera sa taca au tupeu. Dar au si inteligenta si stiu ca degeaba isi spun parerea pentru ca omul prost oricum nu o intelege.

  2. Alex ianuarie 28, 2010 la 22:14

    @Cornel
    Ai dreptate m’am exprimat cam general. Vroiam doar să spun că sunt unii care nu indrăznesc nici să pună o întrebare într’un magazin să cheme chelnerul într’un bar şi tot felu’ de chestii de’astea, nu ştiu dacă aici e vorba de tupeu, da’ sigur există o problemă. 😀

  3. cristi ianuarie 29, 2010 la 12:10

    dap si eu am avut problema asta.. ii destul de greu sa o rezolvi

  4. Claudiaa ianuarie 29, 2010 la 22:08

    Hei . Am revenit cu un nou comentariu :)) Nu scapi de mine Alex:*. Eu cred ca in Romania prea multi au tupeu ! Sincer! Pana la urma daca nu ai tupeu si nu te bagi in fata si stai si astepti intr-un colt ai de pierdut multe! In ziua de azi fiecare e pt el si trebuie sa-i fie lui cat mai bine , pe cand cei mai timizi care stau si trec cu vederea anumite chestii pierd o multime de oportunitati in viata !

  5. Alex ianuarie 29, 2010 la 22:13

    @Claudiaa
    Tupeu’ ăla prea mult pe care îl au românii este îndreptat într’o direcţie greşită, de’asta am putea fi acuzaţi de prea mult tupeu. Mulţi sunt tupeişti până la cel mai înalt grad de nesimţire, se întamplă ca şi eu să fiu aşa din când în când, am un fel de scăpări 😀

Lasă un comentariu