Blog Prost…

…Jurnalul filosofului prost

Mie îmi răspunzi la întrebare…

Nu ştiu cum să vă spun, probabil aţi păţit şi voi, puneţi o întrebare cuiva, după care acel cineva începe să fabuleze ca după un timp de 10 minute să vă dea răspunsul de care aveaţi nevoie.  Eu o iau razna când dau de persoane care fac asta.

Situaţiile sunt cam astea:

  • Mă întâlnesc pe stradă cu un prieten:

El: „Hai noroc, Greg, ce faci?”

Eu:”Bine iXulescu, uite mă duceam pană(…). Tu ce faci?

El:”Păi am fost azi pe la scoală, am fost am băut un suc, mi’am luat nişte haine şi acu mă duc acasă.”

  • Vine mama serviciu:

Eu:”Saru’ mâna! Ce faci”

Mama:”Uite vezi că am cumpărat paine, în locu’ tău, vino şi mă ajută cu sacoşa aia, că eu sunt obosită şi vreau să mă schimb. Tu ce faci?”

Am dat doar un fel de exemple generale. Ideea e că eu, atunci pe loc, întreb „CE FACI” NU „CE AI FĂCUT AZI?”/”CE’AI MAI FACUT?” etc. E chiar atât de greu să răspunzi mai direct la întrebare? De preferat să răspunzi cu „bine, uite tocmai….”, „rău”, „vin din pulă”, „mor de foame”, etc. Exemplele pot continua la infinit, profesori pe care întrebi ceva ori de pe tabla ori din lecţie, după care ei îti povestesc despre toată materia pe care o predau „de la începuturi până în zilele noastre”, ca să îmi dau seama cu mult înainte să termine care este răspunsul la întrebarea mea. Oameni pe care îi întrebi dacă au făcut ceva şi ei incep să îţi bage scuze şi porcării când tu de fapt eşti interesant de un simplu „DA”/”NU”. Dacă eventual mă interesează şi motivul, intreb „DE CE?”…dacă nu, te scutesc să te oboseşti să îmi mai explici. Este adevărat că poate sunt momente în care şi eu bat câmpii, da’ de cele mai multe ori încerc să am un motiv întemeiat. Mie îmi place să fiu ceva mai pragmatic în multe situaţii, „înfloresc” dacă este neapărată nevoie sau dacă îmi sunt cerute explicaţii.

Asadar, scuzaţi limbajul de final, da’ răspundeţi în pula mea la întrebare!

P.S. Acest post nu este scris cu aluzie la nici una din cunoştinţele mele, din lumea reală sau virtuală aşa că nu e nevoie să săriţi cu gura. :). Mulţumesc pentru întelegere!

5 răspunsuri la „Mie îmi răspunzi la întrebare…

  1. Sirg Februarie 14, 2010 la 00:26

    Da.. asa e… si mai e o situatie, cand te intreaba persoana respectiva ce faci, dar pleaca si nu mai apuci sa ii raspunzi (te intreaba asa, retoric).

  2. Alex Februarie 14, 2010 la 01:00

    @Sirg
    ai dreptate, când rămâi cu ochii în soare.

  3. Ivona Mai 18, 2010 la 19:40

    imi place cum gandesti. nici mie nu imi plac fazele de genul asta, dar acum ‘ce faci?’ a ajuns sa fie spus din obisnuinta, fara ca cel care intreaba sa astepte un raspuns de la tine. tine de rutina

  4. Alex Mai 18, 2010 la 20:15

    @Ivona
    …Genu’ de întrebare retorică :-j, cel mai stupid e când toţi vor să te pupe în cur cu întrebarea asta, pretext să se bage în vorbă cu tine în loc să treacă la subiect.

  5. Roxana Mai 30, 2011 la 20:23

    Pe mine ma enerveaza la culme genul de conversatie daca pot sa ii spun asa pe care aproape toti o avem la un moment dat cu cineva pe strada, ceva gen:
    – Buna X
    – Buna Y
    – Ce faci?
    – Bine, tu?
    – Bine.

Lasă un răspuns

