Blog Prost…

…Jurnalul filosofului prost

Ce se mai aude cu „mişcarea”?

Nu vreau să blamez prin postu’ pe nimeni pentru că nu vreau să fiu acuzat că am ajuns un snob.

De mult eram unul din ei, în pantaloni cu turul până la genunchi, ras în cap, tricou cu 2,3 numere mai mare. O ardeam cu bere în faţa scării, scuipând seminţe şi cu atitudinea aia „agains all people ‘cause all people are agains me”. Aveam ideea că sunt superior pentru că sunt diferit, pentru că aveam un fel aproximativ unic de a gândi. Dădeam citate din tot felu’ de melodii, încercând să mă ghidez după ele, ascultam un singur gen de muzică, aţi ghicit, Rap. Ca o consecinţă, acum ştiu versuri de Rap mai mult decât ştiu versuri din Eminescu şi nu sunt chiar mândru de asta. Am avut însă o revelaţie de atunci totul s’a mutat pe o alta pantă, mi’am lărgit orizonturile, aşa îmi place să spun, am început să ascult şi altceva, am renunţat încet încet la hainele care nu mi se potriveau,  mi’am schimbat freza, am început să devin ceea ce odată aş fi urât să fiu şi aş fi refuzat să cred că voi fi.

Acum se întâmplă să îi privesc şi să râd, pentru felul în care se îmbracă, mulţi sunt genul pe care îi uram şi când făceam parte din aceeaşi „categorie” ca şi ei. BTW, vreau să stiţi că pantalonii largi nu merg împreună cu părul făcut cu gel, la fel şi combinaţia dintre pantaloni largi şi bluze/tricouri mulate. Îi uram pe cei care credeau că e „cool” să fii rapper, credeau că e o modă, de asemeanea nu îi halesc nici acu, nu ştiu nimic despre ce ascultă, ce fac, cum se îmbracă. Mai erau şi cei care „susţineau mişcarea”, piratând muzică continuu, care credeau că susţin mişcarea asculând muzica aceea, mergând la concerte (tot timpu’ gratuite) şi înjurând „garda” care le era cel mai mare duşman. Toţi copii din ziua de azi sunt „furaţi” de ideea asta de rapper/gangster fără să înţeleagă exact despre ce este vorba, ajungând să comită fapte doar din entuziasmul de „a fi gangsta”. Acum toţi îi înjură pe Puya şi cei de la Paraziţii, că s’au ajuns, CĂ CÂntă pentru bani şi nu îi interesează mişcarea. Puştii de astăzi găsesc tare orice artist nou care apare pe Youtube, care spune că sistemul e de căcat, care spune că el nu căntă pentru bani, că e pasiunea lui (asta până se găsesc cu sacii în căruţă).  Toţi cred că ceea ce ascultă şi susţin ei e „miezu”. Sunt curios, valabil pentru cei din Iaşi, câţi fani se duc la concertul lui Cedry2k.

Voi ce credeţi că înseamnă „mişcarea”?  Se referă la promovarea culturii Hip-Hop, prin metodele de promovare ştiute şi neştiute. Azi tinerii susţin că susţin mişcarea chiar dacă nu au fost la niciun concert în viaţa lor (poate la Paraziţii când au avut în aer liber). Nu cumpără albumele originale şi ce e mai grav nu se obosesc să le cumpere, spunând tot timpul că nu au bani ( bine’nţeles nu pot renunţa la 2 pachete de tigări pentru artistul favorit). La concertele celor care spun că nu cântă pentru bani biletele costă enorm de obicei, raportând cu calitatea şi spaţiul concertului. Nu există grupuri de rapperi, de cele mai multe ori sunt vreo 2, 3 într’o majoritate de prieteni care ascultă „de toate” şi sunt deseori catalogaţi drept „cocalari”. Aşadar pot să jur că la petrecerile la care sunt invitaţi după 2-3 beri o ard pe manele cu restu prietenilor.

Scriu’ asta pentru că nu mai suport să văd pe toată lumea cum înjură pe unu şi pe altu, fără să ştie despre ce este vorba exact.

Nu regret ce eram odată, dar nici nu sunt mândru, ştiam că eram bârfit atunci pentru stilul meu. După ce m’am schimbat am fost din nou bârfit tocmai din această cauză. Pentru puştii care cred că sunt cool, nu le spun şi lor să se schimbe, le spun că ar trebui să stie ce susţin şi să susţină ceea ce cred.

Pace!

2 răspunsuri la „Ce se mai aude cu „mişcarea”?

  1. Drigosh Februarie 18, 2010 la 22:43

    sa te imbraci larg nu e o moda hmm si oameni nu trebuie catalogati dupa felul in care se imbraca .Pot sa sustin ca hip hopu e mult mai ok ca maraiturile alea pe care le asculta toti ….Da sunt bune si alea …dar in cluburi ….eu cand ascult muzica vreau sa aud versuri .Mai sunt si asazisi rapperi care se imbrac larg si ascult rapp ca sa fie „cool” nu ca le place ….dar aia sunt genu de cocalari vb lu greg …dupa 2 beri…..

  2. Ozzie Mai 17, 2010 la 23:14

    Nu te contrazic, multe din valori se pierd asta datorita factorului tehnologie care a evoluat. Povestea un prieten cu ceva concerte AC/DC mai batran ca mine ca aunci can’ era de varsta mea mai degraba merita sa-ti cumperi caseta cu formatia preferata decat sa o inregistrezi deoarece caseta originala nu costa cu mult mai mult decat una blank. Acu’ fiind la doua click-uri de albumu’ favorit si nefiind aparut inca pe piata din RO e mai simplu sa dai din mouse, plus ca albumele vechi nici nu se mai gasesc si dac’ le gasesti la mana a doua au preturi fantastic de mari pt buzunaru’ unui roman.
    Cat despre faza cu „gangsta” am ars-o si eu asa intr-un mod cocalaresc, nu am fost niciodat’ pe bune si atunci nu constientizam atunci chiar ma consideram un mare rapper. Ma vad acum, cu pleata pe umeri, in tot felu’ de pusti care o ard cum o aream eu odinioara si deabia acu’ realizez cat de penibil puteam sa fiu. De altfel am si prieteni rapperi adevarati numa’ ca-z cam tot cu ceva concerte mai batrani ca mine.
    Aici e vorba de curent, cum a fost si rock-u’. La inceput toti erau roackeri pe urma majoritatea au mers odata CU CUrentu’ si au ramas foarte putin cu adevarat dedicati si mult mai putini care sa transmita curentu’ mai departe.

Lasă un răspuns

