Blog Prost…

…Jurnalul filosofului prost

Idei despre fericire

În general ideea de viaţă se rezumă la goana după fericire… Majoritatea îşi „pierd” vremea încercând să afle o „formulă” a fericirii, o oarecare cale pentru a fi fericiţi. Îşi aşează în faţă un model de fericire la care vor să ajungă, un model care de obicei se rezumă la dragoste, bani şi sănătate.

Fericirea nu e aceeaşi pentru toţi. Unii îşi văd fericirea în viaţă de noapte, alcool şi dezmăţ( mai des întâlnite sub noţiunea de distracţii), alţii nu cer altceva decât să iubească şi să fie iubiţi, unii doresc mântuire şi viaţă veşnică, etc… cei mai mulţi spun că ar fi fericiţi dacă ar avea (mai) mulţi bani.
Aici este un punct important de notat, noţiunea de avere a devenit clar aproape sinonimă cu fericirea. „Visul american” este imaginea fericirii pentru tot mai mulţi, însă, este oare corect?

În comparaţie cu ceilalţi (evident că eu trebuia să fiu special nu? :)) ), eu nici nu reuşesc să îmi reprezint imaginea fericirii, nu sunt deloc sigur că dacă aş fi bogat şi faimos aş fi fericit. Banii nu aduc fericirea după părerea mea, au importanţă în întreţinerea ei, atât. După mine, mi’aş dori mai mult să nu am nevoie în viaţă de bani mulţi, decât să am bani mulţi. 🙂
Despre dragoste ar fi bine să vorbim cât mai puţin, este deopotrivă şi blestem şi binecuvântare după caz.

Revenind, in general ideea de viaţă se rezumă la goana după fericire, eu cred că cei cu adevăraţi fericiţi sunt cei care se abat de la această goană şi încearcă să se bucure de orice, pentru că, niciodată nu ştii ce te face cu adevărat fericit până nu ai acel ceva…

2 răspunsuri la „Idei despre fericire

  1. Sasha Octombrie 31, 2011 la 15:24

    Din punctul meu de vedere fericirea este atat de relativa..incat este inutil sa vorbim depre ea, pentru ca ne-ar lua o eternitate..

Lasă un răspuns

